Para la base
100g de mantequilla
300g de galletas
Para el relleno
8 hojas de gelatina
200 ml de leche
1 vaina de vainilla o 1 cucharadita de esencia de vainilla
200 g de azúcar lustre
500g de queso fresco de untar o Mascarpone
el zumo y la piel rallada de 2 limones
200 g de yogur griego
Para la cobertura
200 g de fresas
3 hojas de gelatina
50 g de azúcar
150 ml de agua
INGREDIENTS
Per a la base
100g de mantega
300g de galetes
Per al farcit
8 fulles de gelatina
200 mc de llet
1 beina de vainilla o 1 cullleradeta dessència de vainilla
200 g de sucre llustre
500g de formatge fresc duntar o Mascarpone
el suc i la pell ratllada de 2 llimones
200 g de iogurt grec
Per a la cobertura
200 g de maduixes
3 fulles de gelatina
50 g de sucre
150 ml daigua
RECETA
Preparamos un molde desenmotllable engrasando bien y forrando con papel de cocina. A no ser que sea de silicona que en este caso no es necesario.
Para hacer la base trituramos las galletas con una picadora, deben quedar bien finas, casi como harina. Si no tenemos picadora podemos ponerlas en una bolsa y dar golpes a la bolsa con la mano de mortero.
Ponemos los 8 hojas de gelatina a hidratar en agua fría, deben estar al menos 5 minutos.
Una vez que tenemos las galletas trituradas las ponemos en un bol, añadimos la mantequilla fundida y lo mezclamos todo muy bien. Ponemos esta mezcla en el fondo del molde que teníamos preparado y la repartimos bien, presionando con el dorso de una cuchara o con el culo de un vaso para que nos quede todo igualado y bien prensado. Lo ponemos en la nevera al menos 10 minutos para que quede bien compacto al solidificar la mantequilla.
Calentamos la leche con la vainilla hasta el momento antes de que empiece a hervir, añadimos el azúcar y lo mezclamos bien para disolver el azúcar completamente, cuando podamos poner el dedo sin quemarnos añadimos las hojas de gelatina hidratadas y bien escurridas, removemos hasta que se disuelvan completamente y dejamos enfriar a temperatura ambiente.
Mezclamos el queso de untar, el jugo y la ralladura de los limones y el yogur, una vez esté bien mezclado lo añadimos a la leche con gelatina y removemos hasta conseguir una crema homogénea. Repartimos esta mezcla sobre la base de galleta y la dejamos en la nevera para que cuaje, al menos tres horas.
Para hacer la cubierta del pastel ponemos la gelatina en remojo en agua fría, limpiamos y trituramos las fresas y reservamos.
Preparamos un almíbar calentando el agua con el azúcar hasta que el azúcar esté bien disuelto y se forme el almíbar, debe cocer unos cinco minutos a fuego lento. Después dejamos el almíbar enfriar un poco, hasta que al poner un dedo dentro no nos quememos, añadimos la gelatina y removemos para que se disuelva bien, entonces añadimos las fresas trituradas, mezclamos bien y repartimos esta mezcla por encima de la capa de limón ya cuajada. Ahora tiene que cuajar esta capa, necesitará un par de horas de nevera mínimo.
Antes de servir podemos decorar nuestro pastel con un poco de fresas naturales espolvoreadas de azúcar glas o virutas de chocolate.
RECEPTA
Preparem un motllo desenmotllable greixant-lo bé i forrant-lo amb paper de cuina. A no ser que sigui de silicona que en aquest cas no cal.
Per fer la base triturem les galetes amb una picadora, han de quedar ben fines, casi com farina. Si no tenim picadora podem posar-les dins una bossa y donar copes a la bossa amb la ma de morter.
Posem els 8 fulls de gelatina a hidratar en aigua freda, han destar al menys 5 minuts.
Un cop tenim les galetes triturades les posem a un bol hi afegim la mantega fossa i ho barregem tot molt bé. Posem aquesta barreja al fons del motllo que teníem preparat i la repartim bé, pressionant amb el dors duna cullera o amb el cul dun got per tal que ens quedi tot igualat i ben premsat. Ho posem a la nevera al menys 10 minuts per tal que quedi ben compacte en solidificar la mantega.
Escalfem la llet amb la vainilla fins el moment abans de que arrenqui el bull, afegim el sucre i ho remenem bé per dissoldre el sucre completament, quan puguem posaar el dit sense cremanr-nos afegim les fulles de gelatina hidratades i ben escorregudes, remenem fins que es dissolguin completament i deixar refredar a temperatura ambient.
Barregem el formatge duntar, el suc i la ratlladura de les llimones i el iogurt, un cop estigui ben barrejat ho afegim a la llet amb gelatina i remenem fins aconseguir una crema homogènia. Repartim aquesta barreja a sobre de la base de galeta i la deixem a la nevera perquè cualli, almenys tres hores.
Per fer la coberta del pastís posem la gelatina a remull en aigua freda, netegem i triturem les maduixes i reservem.
Preparem un almívar escalfant laigua amb el sucre fins que el sucre estigui ben dissolt i es formi lalmívar, ha de coure uns cinc minuts a foc lent. Desprès deixem lalmívar refredar una mica, fins que en posar un dit a dintre no ens cremem, afegim la gelatina i removem perquè es dissolgui bé, aleshores afegim les maduixes triturades, barregem bé i repartim aquesta barreja per sobre de la capa de llimona ja quallada. Ara ha de quallar aquesta capa, necessitarà un parell dhores de nevera mínim.
Abans de servir podem decorar el nostre pastís amb una mica de maduixes naturals empolvorades de sucre glas o encenalls de xocolata.