Una recepta de quaresma i seguim amb receptes light... Sí, sí! Encara que no ho sembli aquesta recepta és molt, molt lleugera. No us ho creureu perquè està divina però sí, practicament no té punts! Ains això de la dieta cada dia m"agrada més! jejeje Aprimar-se menjant coses apetitoses és tot un gust i aquesta recepta és la prova de que es pot perdre pes menjant de tot, de manera sana i molt gustosa. Si prepareu aquesta recepta feu-ne alguna ració de més, així us la podreu portar a la feina en el táper!
Segons he llegit l"origen d"aquesta recepta és ben curiós, per quaresma estava prohibit menjar carn així que com que no es podien preparar les carxofes amb pernil es va substituir el pernil per les cloïsses. Quina gracia, oi? ¡Que consideressin les cloïsses menys pecaminoses que el pernil! Bé, anem per la recepta i deixem-nos d"històries!
Una receta de cuaresma i seguimos con recetas light... Si, si! Aunque no lo parezca esta receta es muy, muy ligera. No os lo creeréis porque está divina pero si, prácticamente no tiene puntos! Ains esto de la dieta cada día me gusta más! jejeje Adelgazarse comiendo cosas apetitosas es todo un gusto y esta receta es la prueba de que se puede perder peso comiendo de todo, de manera sana y muy gustosa. Si preparáis esta receta haced alguna ración de más, así os la podréis llevar al trabajo en el táper!
Según he leído el origen de esta receta es bien curioso, por cuaresma estaba prohibido comer carne así que como no se podían preparar las alcachofas con jamón se sustituyo el jamón por las almejas. Que gracia ¿no? ¡Que considerasen las almejas menos pecaminosas que el jamón! Venga ¡vamos por la receta y dejémonos de historias!
INGREDIENTS
1"5 kilo de carxofes, les meves de La Coromina
i de cultiu ecològic, els trobeu a la parada del mercat del Lleó.
1/2 kilo de cloïsses
2 dents d"all picats
1/4 l d"aigua
2 cullerades soperes d"oli d"oliva
1 cullerada sopera de julivert picat
1 cullerada sopera de farina
1 cullerada de vi blanc
1 cirereta
INGREDIENTES
1"5k de carxofes, las mías de La Coromina i de cultivo ecológico, los encontráis en la parada del mercado del León.
1/2 kilo de almejas
2 dientes de ajo picados
1/4 l de agua
2 cucharadas soperas de aceite de oliva
1 cucharada sopera de perejil picado
1 cucharada sopera de harina
1 cucharada de vino blanco
1 guindilla
RECEPTA
Posem les cloïsses en remull en aigua freda amb un grapat de sal per tal que perdin la sorra que puguessin tenir.
Netegem les carxofes de les fulles més exteriors, pelem també la tija, les pulim bé, les tallem a quarts i les coem en aigua freda durant uns 20 minuts, fins que quedin tendres. Les reservem.
Limpiamos las alcachofas de las hojas más exteriores, pelamos también el tallo, las pulimos bien, las cortamos a cuartos y las cocemos en agua fría durante unos 20 minutos, hasta que estén tiernas. Las reservamos.
A una cassola escalfem l"oli amb els alls i la cirereta.
En una cazuela calentamos el aceite con los ajos y la guindilla.
De seguida que comencin a agafar color afegim la farina.
En seguida que empiecen a coger color añadimos la harina.
Deixem que es torri una mica la farina i afegim el vi.
Dejamos que se tueste un poco la harina y enseguida añadimos el vino.
De seguida que el vi s"hagi evaporat una mica afegim l"aigua i una mica del julivert i deixem que bulli uns minuts.
En seguida que se haya evaporado el vino añadimos el agua y un poco de perejil i dejamos que hierva unos minutos.
Afegim les cloïsses i esperem a que s"obrin totes.
Añadimos las almejas y esperamos a que se abran todas.
Les retirem de la cassola i les reservem. Si alguna cloïssa no s"ha obert la descartem, segurament estarà dolenta i ens faria malbé tota la cassola.
Las retiramos de la cazuela y las reservamos. Si alguna almeja no se ha abierto la descartamos, seguramente estará mala y nos estropearía toda la cazuela.
A la salsa que tenim de bullir els alls, el vi, i el suc de les cloïsses afegim les carxofes bullides i escorregudes, si veiem que ens falta una mica de salsa podem afegir un mica de l"aigua de bullir les carxofes. Afegim la resta de julivert i deixem que cogui durant uns minuts per tal que les carxofes s"escalfin i agafin el gust de la salsa.
En la salsa que tenemos de hervir los ajos, el vino i el jugo de las almejas añadimos las alcachofas hervidas y escurridas, si vemos que nos falta un poco de salsa podemos añadir un poco del agua de hervir las alcachofas. Añadimos el resto de perejil i dejamos que cueza durante unos minutos para que las alcachofas se calienten y cojan el gusto de la salsa.
Finalment afegim les cloïsses a la cassola.
Finalmente añadimos las almejas a la cazuela.
I ja ho tenim! De veres és un plat espectacular, no us el perdeu, tant si esteu a dieta com si no!
¡Y ya lo tenemos! De veras es un plato espectacular, no os lo podéis perder ¡tanto si estáis a dieta como si no!
Aquesta recepta se la vaig veure al Martín Berasategui
Esta receta se la vi a Martín Berasategui