Welty era un home meravellós. No n´hi ha molts com ell. Cortès, encantador. La gent sempre el compadia pel seu gep, encara que mai he conegut a ningú amb un do tan innat per a la felicitat, i, per descomptat, tothom l´estimava...era un tipus molt sociable i extrovertit..."el món no acudirà a mi", solia dir, "jo haig de sortir al seu encontre". (La cadernera. Donna Tart)
Welty era un hombre maravilloso. No hay muchos como él. Cortés, encantador. La gente siempre lo compadecía por su joroba, aunque nunca he conocido a nadie con un don tan innato para la felicidad, y, por supuesto, todo el mundo lo quería...era un tipo muy sociable y extrovertido..."el mundo no acudirá a mí", solía decir, "yo tengo que salir a su encuentro". (El jilguero. Donna Tart)
Aquesta nit és la revetlla de Sant Joan, però per a les Cooking Challenge és dia de repte i, com ja varem preparar fa uns anys la coca de Sant Joan, aquesta vegada la Ly ens ha proposat fer una empanada, una recepta que també ve bé per al sopar d"avui perquè pot preparar-se amb antelació, admet molts farciments i agrada a tothom.
Esta noche es la verbena de la víspera de San Juan, pero para las Cooking Challenge es día de reto y, como ya preparamos hace unos años la coca de San Juan, esta vez Ly nos ha propuesto preparar una empanada, una receta que también viene bien para la cena de hoy pues puede hacerse con antelación, admite muchos rellenos y gusta a todo el mundo.
Les empanades de be (a Eivissa diem bestiar i a Mallorca me) són típiques de l´illa de Mallorca i es mengen en Pasqua. Aquesta recepta és del Miquel Àngel, un amic dels meus pares, i és la que la meva mare prepara cada any des que jo era nena. A mi m"agraden moltíssim i, com porten bastant treball, val la pena preparar bastants i congelar-les, després n"hi ha prou amb treure-les del congelador amb temps i estan igual de delicioses.
Las empanadas de cordero son típicas de la isla de Mallorca y se comen en Pascua. Esta receta es de Miguel Angel, un amigo de mis padres, y es la que mi madre prepara cada año desde que yo era niña. A mí me gustan muchísimo y, como llevan bastante trabajo, vale la pena preparar bastantes y congelarlas, luego basta con sacarlas del congelador con tiempo y están igual de deliciosas.
EMPANADES MALLORQUINES DE BESTIAR o BE
Ingredients per a la massa:
-1 k de farina de rebosteria
-375 g de llard de porc fosa
-240 g d"oli d"oliva
-1 got d"aigua temperada
-1 rovell d"ou
-suc d"1/2 taronja
-salIngredients per al farcit:
-1 cuixa de xai desossada i trossejada (aproximadament 1 kg)
-surt
-pebre
-suc de llimona
-sobrassada trossejada
-cansalada trossejadaPreparació:
Comencem adobant amb antelació la carn de be trossejada amb sal i pebre i ruixant-la amb suc de llimona. Inclinar una mica el recipient perquè escorrin els líquids que deixarà anar la carn.
Pastem els ingredients de la massa. Per fer les empanades anem prenent porcions de 80 o 90 g, formem una bola i li donem forma de "cazoleta", que emplenarem amb carn, sobrassada i cansalada.
Estenem una mica de massa amb l"ajuda d"un corró, retallem un cercle per tapar l"empanada, segellem les vores i fem un petit vorell. Al centre de cada empanada fem un foradet i les coem a forn escalfat a 180ºC durant, aproximadament, uns 50 minuts.EMPANADAS MALLORQUINAS DE CORDERO
Ingredientes para la masa:
-1 k de harina de repostería
-375 g de manteca de cerdo derretida
-240 g de aceite de oliva
-1 vaso de agua templada
-1 yema de huevo
-zumo de 1/2 naranja
-salIngredientes para el relleno:
-1 pierna de cordero deshuesada y troceada (aproximadamente 1 kg)
-sal
-pimienta
-zumo de limón
-sobrasada troceada
-tocino troceadoPreparación:
Empezamos adobando con antelación la carne de cordero troceada con sal y pimienta y rociándola con zumo de limón. Inclinar un poco el recipiente para que escurran los líquidos que soltará la carne.
Amasamos los ingredientes de la masa. Para hacer las empanadas vamos tomando porciones de 80 o 90 g, formamos una bola y le damos forma de "cazoleta", que rellenaremos con carne, sobrasada y tocino.
Extendemos un poco de masa con la ayuda de un rodillo, recortamos un círculo para tapar la empanada, sellamos los bordes y hacemos un pequeño reborde. En el centro de cada empanada hacemos un agujerito y las horneamos a horno calentado a 180ºC durante, aproximadamente, unos 50 minutos.