"Hauria volgut tocar-la, va pensar. Va intentar recordar les vegades que ho havia fet. De veritat, una carícia real. En aquests moment només recordava una vegada "(La senda fosca. Asa Larsson)
Aquesta recepta és de la meva mare, que fa les millors croquetes de bacallà del món mundial. Curiosament, no tinc cap record della fent-les de pollastre, crec que perquè aquestes són les favorites del meu pare i són les que ella sempre ens ha fet. Li dono la raó, a mi magraden tant que puc menjar-me les que vulgui, sense exagerar ... sóc un pou sense fons!
Confesso que a mi fer croquetes em fa una mandra infinita, de fet llevat de les croquetes de formatge i ara aquestes de bacallà, que són les meves preferides, no en trobareu altres al blog ... i és que els fregits no són lo meu. Per això, mamà, crec que és millor que segueixis fent-les tu, et surten infinitament millor :)))
Va ser la Ly qui ens va proposar a les Cooking Challenge preparar croquetes per al desafiament daquest mes, i de seguida vaig pensar en aquesta recepta de la meva mare. En realitat no sé com no lhavia pujat encara al bloc, serà perquè em semblava massa senzilla. Doncs no! Les receptes de tota la vida, les de les nostres mares i àvies, són en realitat les millors, no trobeu?
Croquetes de bacallà
Ingredients per a 6 persones:
-800 g de bacallà dessalat i esqueixat
-2 cabeces dalls
-1 manat gran de julivert net i picat
-oli d´oliva per fregir
- 5 o 6 cullerades de farina
-750 g de llet.Preparació:
Comencem pelant els alls i picánt-los. Posarem oli suficient a escalfar en una paella gran i hi afegirem els alls perquè es fregeixin. Hem danar amb compte que no es cremin, perquè no amarguin el resultat final.
Afegim el julivert i el deixem fer lleugerament. Afegim el bacallà i ho remenem tot mentre cou a foc mitjà. Si fa falta, millor baixar la seva intensitat perquè no senganxi el bacallà a la paella.
Quan el bacallà estigui fet, anem afegint cullerades de farina i remenant, compteu al voltant dunes 5 o 6, ha de quedar una massa compacta. Finalment, afegim la llet i remenem fins que la massa de croquetes se la begui completament.
Deixem refredar bé la massa. En aquest punt pot congelar-se, o guardar-se a la nevera dun dia per laltre. Després, anem fent les croquetes, les passem per farina, les fregim amb abundant oli calent i les col·loquem sobre paper de cuina perquè absorbeixi loli sobrant.
"Hubiera querido tocarla, pensó. Intentó recordar las veces que lo había hecho. De verdad, una caricia real. En estos momento sólo recordaba una vez" (La senda oscura. Asa Larsson)
Esta receta es de mi madre, que hace las mejores croquetas de bacalao del mundo mundial. Curiosamente, no tengo ningún recuerdo de ella haciéndolas de pollo, creo que porque estas son las favoritas de mi padre y son las que siempre nos ha hecho. Le doy la razón, a mí me gustan tanto que puedo comerme las que quiera, sin exagerar...¡soy un pozo sin fondo!
Confieso que a mí hacer croquetas me da una pereza infinita, de hecho salvo las croquetas de queso y estas de bacalao, que son mis preferidas, no encontraréis otras en el blog...y es que los fritos no son lo mío. Por eso, mamá, creo que es mejor que sigas haciéndolas tú, a tí te salen infinitamente mejor :)))
Fue Ly la que nos propuso a las Cooking Challenge preparar croquetas para el desafío de este mes, y enseguida pensé en esta receta de mi madre. En realidad no sé cómo no la había subido todavía al blog, será porque me parecía demasiado sencilla ¡Pues no! Las recetas de toda la vida, las de nuestras madres y abuelas, son en realidad las mejores ¿o no?
Croquetas de bacalao
Ingredientes para 6 personas
-800 g de bacalao desalado y desmigado
-2 cabezas de ajos
-1 manojo grande de perejil limpio y picado
-aceite
- 5 o 6 cucharadas de harina
-750 g de leche.Preparación
Empezamos pelando los ajos y picándolos. Pondremos aceite suficiente a calentar en una sartén grande y añadiremos los ajos para que se frían. Tenemos que ir con cuidado de que no se quemen, para que no amarguen el resultado final.
Añadimos el perejil y lo dejamos hacer ligeramente. Agregamos el bacalao y lo removemos todo mientras cuece a fuego medio. Si nos parece que es necesario, mejor bajar su intensidad para que no pegue el bacalao a la sartén.
Cuando el bacalao esté hecho, vamos añadiendo cucharadas de harina y removiendo, contad alrededor de unas 5 o 6, tiene que quedar una masa compacta. Por último, agregamos la leche y removemos hasta que la masa de croquetas se la beba completamente.
Dejamos enfriar bien la masa. En este punto puede congelarse, o guardarse en la nevera de un día para otro. Después, vamos haciendo las croquetas, las pasamos por harina, las freímos con abundante aceite caliente y las colocamos sobre papel de cocina para que absorba el aceite sobrante.