Tortitas de harina de coco con frutas y miel

"- No hay nada peor que un baño tibio, ¿no te parece? ¿Quieres bañarte conmigo?
Echa gel en el agua caliente y humeante, que empieza a espumar. Con el vapor se desprende el aroma a floresta y tierra. Juntos se deslizan por la bañera, frotándose mutuamente con cuidado de no profundizar demasiado, de mantenerlo todo en la superficie, pues su estado de ánimo es tan frágil como las pompas de jabón."
(La maestra de piano. Janice Y.K. Lee)
Blog Dit i Fet


La primera vez que probé tortitas fue en el buffet de desayuno del hotel en el que me alojaba con mis padres y mis hermanas y me pareció lo más extraordinario que se podía comer para empezar el día. Me gustó ver cómo las preparaba el cocinero, vertiendo la masa con un cucharón sobre la humeante plancha y consiguiendo una perfecta, esponjosa y redondita tortita, sobre la que se podía echar casi cualquier cosa.

Esta es una versión un poco diferente de la tradicional, pues lleva harina de coco, lo que hace que el sabor resultante sea también distinto, con un ligero aroma afrutado que me gustó mucho. Las "verdaderas" tortitas americanas (o panqueques) se untan con mantequilla y se rocían con sirope de arce, aunque también se les puede añadir pepitas de chocolate, arándanos, manzana rallada, nueces, nutella, dulce de leche...o sea, una auténtica bomba de relojería...¡llena solo de pensarlo!
Blog Dit i Fet


Aunque asociemos las tortitas a la cultura norteamericana o anglosajona en general, su origen es mucho más antiguo y, sorprendentemente, tiene raíces religiosas. Según cuenta la historia, los orígenes de las tortitas tienen que buscarse en los siglos IV o V d.C., cuando durante la Cuaresma no sólo estaba prohibido por la Iglesia el consumo de carne sino también de manteca, huevos, queso o leche.

Pensé que era mejor usar miel en lugar de sirope de arce, pero eso va a gustos, así que acompañad las tortitas con lo que más os apetezca, aunque os confieso que no cambiaría la combinación que escogí, las fresas están ahora en su mejor momento y contrastan estupendamente con la acidez de los arándanos y la dulzor de la miel...Mañana es sábado, ¿por qué no os animáis a preparar un desayuno diferente? No os llevará mucho tiempo hacer estas tortitas y el resultado es delicioso.


Blog Dit i Fet


Blog Dit i Fet


TORTITAS DE HARINA DE COCO CON FRUTAS Y MIEL

Ingredientes:

- 30 g de aceite de coco
- 70 ml de leche de almendras
- 4 huevos
- 30 g de harina de coco
- 10 g de azúcar
- 1/4 cucharadita de bicarbonato de sodio
- 1 pizca de sal
- Miel y frutas para acompañarPreparación:

Derretimos el aceite de coco a fuego lento, sin dejar que hierva. Lo retiramos del fuego y dejamos que se enfríe un poco. Batimos los huevos y el azúcar, hasta obtener una masa pálida y cremosa. Añadimos el aceite de coco ya frío, lentamente.
En un bol, mezclamos la harina de coco, el bicarbonato de sodio y la sal. Añadimos esta mezcla a la anterior y por último incorporamos la leche de almendras y revolvemos hasta que todo se mezcle.
Dejamos reposar la masa durante 30 minutos en la nevera para que espese un poco. Derretimos un poco de aceite de coco en una sartén pequeña antiadherente, vertemos tres cucharadas de masa y dejamos que se haga bien por cada cara. A medida que estén hechas las tortitas las vamos apilando en un plato. Las servimos con miel y fruta fresca.

"- No hi ha res pitjor que un bany tebi, no et sembla? Vols banyar-te amb mi?
Tira sabó líquid a laigua calenta i fumejant, que comença a escumar. Amb el vapor es desprèn laroma a floresta i terra. Junts llisquen per la banyera, fregant-se mútuament amb compte de no aprofundir massa, de mantenir-ho tot en la superfície, ja que el seu estat dànim és tan fràgil com les bombolles de sabó. "
(La mestra de piano. Janice Y.K. Lee)

La primera vegada que vaig provar tortitas va ser al bufet desmorzar de lhotel en el qual em sallotjava amb els meus pares i les meves germanes i em va semblar el més extraordinari que es podia menjar per començar el dia. Em va agradar veure com les preparava el cuiner, abocant la massa amb un cullerot sobre la fumejant planxa i aconseguint una perfecta, esponjosa i rodoneta tortita, sobre la qual es podia fer gairebé qualsevol cosa.

Aquesta és una versió una mica diferent de la tradicional, ja que porta farina de coco, el que fa que el sabor resultant sigui també diferent, amb una lleugera aroma afruitat que em va agradar molt. Les "veritables" tortitas americanes (o pancakes) sunten amb mantega i es ruixen amb xarop de xarop dauró, encara que també sels pot afegir llavors de xocolata, nabius, poma ratllada, nous ... o sigui, una autèntica bomba de rellotgeria ...

Encara que associem les coques a la cultura nord-americana o anglosaxona en general, el seu origen és molt més antic i, sorprenentment, té arrels religioses. Segons explica la història, els orígens de les tortitas han de buscar-se en els segles IV o V d.C., quan durant la Quaresma no només estava prohibit per lEsglésia el consum de carn sinó també de mantega, ous, formatge o llet.

Vaig pensar que era millor fer servir mel en lloc de xarop dauró, però això va a gustos, així que acompanyeu les tortitas amb el que més us vingui de gust, encara que us confesso que no canviaria la combinació que vaig escollir, les maduixes estan ara en el seu millor moment i contrasten estupendament amb lacidesa dels nabius i la dolçor de la mel ... Demà és dissabte, ¿per què no us animeu a preparar un esmorzar diferent? No us portarà molt de temps fer aquestes tortitas i el resultat és deliciós.

"TORTITAS" DE FARINA DE COCO AMB FRUITES I MEL

Ingredients:

- 30 g doli de coco
- 70 ml de llet dametlles
- 4 ous
- 30 g de farina de coco
- 10 g de sucre
- 1/4 culleradeta de bicarbonat de sodi
- 1 mica de sal
- Mel i fruites per acompanyar

Preparació:

Desfem loli de coco a foc lent, sense deixar que bulli. El retirem del foc i deixem que es refredi una mica. Batem els ous i el sucre, fins a obtenir una massa pàl·lida i cremosa. Afegim loli de coco ja fred, lentament.

En un bol, barregem la farina de coco, el bicarbonat de sodi i la sal. Afegim aquesta barreja a lanterior i finalment incorporem la llet dametlles i remenem fins que tot es barregi.

Deixem reposar la massa durant 30 minuts a la nevera perquè espesseixi una mica. Desfem una mica doli de coco en una paella petita antiadherent, aboquem tres cullerades de massa i deixem que es faci bé per cada cara. A mesura que estiguin fetes les "tortitas" les anem apilant en un plat. Les servim amb mel i fruita fresca.

Fuente: este post proviene de Blog de MJ-Ditifet, donde puedes consultar el contenido original.
¿Vulnera este post tus derechos? Pincha aquí.
Creado:
¿Qué te ha parecido esta idea?

Esta idea proviene de:

Y estas son sus últimas ideas publicadas:

Recomendamos

Relacionado

general berenars dolç ...

"Hi ha altres mons, però estan en aquest. Hi ha altres vides però estan en tu" Paul Éluard Ni altres mons ni altres vides, em quedo amb la meva mil vegades pogués escollir... M"ha costat una mica tornar a la rutina i encara que la sensació de l"estiu la tinc com a propera, el mal temps d"aquests últims dies m"ha ajudat a adonar-me que els dies de vacances, sol i mar ...

bescuit bizcocho cake ...

Ja se m´ha fet tard Me´n vaig, me´n vaig, me´n vaig! Ho veus? Ho veus? Ja són més de les tres! Me´n vaig, me´n vaig! Què tal? Adéu! Me´n vaig, me´n vaig, me´n vaig No, no, no, no, no, no, no, jo ja me´n vaig! Si em parlen ja no hi som! Me´n vaig, me´n vaig! Què tal? Adéu! Me´n vaig, me´n vaig, me´n vaig! (Conill blanc. Alícia al país de les meravelles Ya se me hizo tarde ¡Me voy, me voy, me voy! ¿ ...

chocolate coco Dolç ...

“Es casi imposible corresponder a todas las personas que nos ayudan a lo largo de la vida. Quizá sea más sencillo rendirse ante el milagroso alcance de la generosidad humana y seguir diciendo gracias, eterna y sinceramente, mientras nos alcance la voz”. (Comer, rezar, amar. Elizabeth Gilbert) De niña pensaba que mi madre no era como las demás madres, porque nunca nos dejó comer a mis hermanas y a ...

buñuelos Dulces postres

"En ocasiones, Claire había tenido la sensación de que podía convertirse en otra persona. Lo notaba en su fuero interno, cuando alguien hacía algún comentario durante la cena y a ella se le ocurría la perfecta réplica mordaz, o incluso subida de tono, y abría la boca y sus pulmones tomaban aire para soltar la palabra, aunque estas nunca acababan de salir. Entonces se tragaba su idea, y la per ...

general bescuit cacau ...

"La vida és un moment: aquest" (La reina descalça. Ildefonso Falcones) Cada vegada que preparo aquest bescuit de cacau i maionesarepto als meus comensals a que endevinin quin és el seu ingredient secret, us asseguro que fins ara ningú ho ha encertat. Encara que en realitat, si ho pensem bé, la maionesa no és més que una emulsió d"oli i ou, dos ingredients habituals en qualsevol bes ...

general albercocs ametlles ...

"-Michel: Per què la tarta de poma és una tarta i no un pastís? Ho dic de debò. Ho estava pensant en la cuina. Un milfulls és una tarta o un pastís? Venga, venga, no anem a deixar aquest bocinet. -Veronique: La tarta té una base de pasta quebrada sobre la qual poses fruita o el que sigui i el pastís és una massa que farcides i després decores. -Alain: Ets una autèntica experta. -Veronique: ...

recetas de primeros cooking challenge dolç ...

"Mai ningú l"havia mirat així. Ell veia la seva ànima. Si ell moria, ningú sabria qui era ella" (Melisande! Què són els somnis? Hillel Halkin) Fa uns dies comentava amb la meva amiga Mª Antonia, de Mallorca, l"important que és conservar els nostres costums culinaris i les dues coincidíem en que és lamentable que les receptes tradicionals de les nostres illes es perdin. La gast ...

recetas de primeros be bestiar ...

Welty era un home meravellós. No n´hi ha molts com ell. Cortès, encantador. La gent sempre el compadia pel seu gep, encara que mai he conegut a ningú amb un do tan innat per a la felicitat, i, per descomptat, tothom l´estimava...era un tipus molt sociable i extrovertit..."el món no acudirà a mi", solia dir, "jo haig de sortir al seu encontre". (La cadernera. Donna Tart) Welty e ...

recetas postres

Primer que res donar la benvinguda a Juny, ja fa més oloreta a estiu, encara que com a estudiant que sóc, sé que és l"època més estressant que tenim, però tranquils, ja ho tenim ahí!! Primero que todo dar la bienvenida a Junio, ya hace más olor a verano, aunque como estudiante que soy, sé que es la época más estresante que tenemos, pero tranquilos, ya lo tenemos ahí! Avui us presente una rece ...